ducati 600 monster prędkość maksymalna

Dariusz Dobosz

Ducati Monster 600/750 | Opinia Świata Motocykli

Ducati Monster 600/750 | Opinia Świata Motocykli

Historia Ducati Monstera rozpoczęła się jesienią 1992 r. Premiera wersji M 900, nowego reprezentanta klasy bardzo modnych wówczas ?golasów?, odbiła się szerokim echem w motocyklowym świecie. Tym bardziej że chodziło o niezwykle cenionego producenta, prezentującego rozwiązania daleko odbiegające od typowych dla tego segmentu. Nazwa oraz wygląd nawiązujący do café racerów mogły sugerować, że nowe Ducati ma niezwykle awanturniczy charakter. W rzeczywistości Monster okazał się maszyną przyjazną dla kierowców, wygodną i niezbyt narowistą. Atrakcyjna stylizacja oraz nowoczesna konstrukcja - to były kolejne mocne punkty Monstera. Dziewięćsetka zbierała świetne recenzje, ale cena odstraszała. By poszerzyć krąg odbiorców, przygotowano wersję mniejszą i tańszą, z silnikiem o pojemności 583 ccm.

Suzuki SV 650 Rozrabiaka

Na początku lat dziewięćdziesiątych wyścigi serii Superbike, zapoczątkowane ledwie kilka lat wcześniej, zyskały ogromną popularność. Fani motocyklizmu mogli wreszcie oglądać sportowe zmagania maszyn, które przynajmniej z wyglądu nie różniły się znacząco od seryjnych.

Honda Hornet 900 | Mechaniczny szerszeń

Honda włożyła sportowy silnik 900 ccm do lekkiej ramy sześćsetki tworząc model Hornet, szybki i agresywny jak szerszeń.

Suzuki GSX 1000S - prawilny golas

Suzuki GSX 1000S - prawilny golas

, Yamaha FZ1 czy Kawasaki Z1000 królowały, dopóki nie zobaczyliśmy nowego Triumpha Speed Triple. Osiągi tej maszyny przysłoniły wszelkie obawy związane z eksploatacją i na ulicach mogliśmy ujrzeć coraz więcej brytyjskich trzycylindrowców. Następnie KTM pokazał szalonego Superduke R a Ducati rewelacyjnego

Suzuki GSF 600 Bandit

Suzuki przegrywało z XJ 600N. Także w porównaniu z Ducati Monster 600 średniak z Hamamatsu wypadł znacznie lepiej. Przewyższał włoski jednoślad nie tylko osiągami i elastycznością silnika. Zabierał Ducati punkty za skuteczność hamulców, zestopniowanie skrzyni biegów i bardziej uniwersalny charakter

Moto Guzzi Breva V 750IE

Moto Guzzi Breva V 750IE

firmy zasilana elektronicznym wtryskiem paliwa (Weber-Marelli). Dla zmniejszenia emisji szkodliwych spalin zastosowano sondę lambda i w pełni regulowany katalizator. W stosunku do Nevady moc wzrosła o 1,5 kW (ok. 2 KM), a prędkość obrotowa silnika o 600 obr/min. Niestety, moment zmalał o prawie 5 Nm i

Dane techniczne

maksymalna: 240 km/h Zużycie paliwa: 5-7,5 l/100 km Przyspieszenia: 0-100 km/h w 3,0 s, 0-140 km/h w 5,1 s, 100-140 km/h na 6. biegu w 4,1 s CENA 53 900 zł Importer: POLONIA CUP SP. Z O.O., 42-600 TARNOWSKIE GÓRY, UL. GLIWICKA 98, TEL. (0-32) 768 33 33.

ZOBACZ TEŻ WIDEO