awaryjne hamowanie

Awaryjne hamowanie

Awaryjne hamowanie

Awaryjne hamowanie - manewr wymagający spokoju. Awaryjne hamowanie to konieczność, przed jaką może stanąć każdy kierowca samochodu bądź motocyklu. Na szczęście można się go nauczyć, ale oprócz wiedzy teoretycznej czy praktycznego przetestowania posiadanych informacji na specjalnie przygotowanym placu, przydaje się również zimna krew. Zachowanie spokoju to bowiem podstawa w trakcie awaryjnego hamowania. Bez tego trudno się skupić na tym, co powinno się zrobić. A panika to bardzo zły doradca.

Awaryjne hamowanie na różne sposoby. Jeżdżący motocyklami wiedzą, że ich maszyny można zatrzymać na kilka sposobów. Do wykorzystania jest hamulec przedni, ale także ten znajdujący się z tyłu. Ostatecznie hamowanie można wykonać również silnikiem. Jednak gdy trzeba przeprowadzić awaryjne hamowanie, wówczas najrozsądniejszą metodą pozostaje skorzystanie z pierwszej opcji, mianowicie przedniego hamulca motocykla. To jednak też trzeba robić z głową.

Awaryjne hamowanie może nie być konieczne. Aby uniknąć konieczności awaryjnego hamowania, należy zawsze dostosowywać prędkość do warunków otoczenia. Doświadczeni kierowcy wiedzą, że wiele sytuacji da się odpowiednio wcześniej zaobserwować, ocenić i na nie zareagować w sposób spokojny. Warunkiem jest pełna koncentracja.

Ania Jędrasiak

BMW podkręca motocykle na 2016

BMW podkręca motocykle na 2016

"Dynamiczne światła stopu" to najciekawszy dodatek jaki pojawi się na pokładach niektórych maszyn BMW w przyszłym roku.

Wyższa szkoła jazdy Suzuki

Tradycyjnie wraz z początkiem sezonu motocyklowego rusza nowy cykl Suzuki Shell Moto Szkoły. To już kolejna edycja szkoleń, które cieszą się ogromną popularnością wśród motocyklistów chcących podnieść swoje umiejętności i poziom bezpieczeństwa.

BMW ma supersportowy ABS na zakręty

BMW nie tylko jako pierwsze wprowadziło w swoim supersportowym S 1000RR układ ABS skonfigurowany tak, by uwzględniał charakter tego motocykla, ale teraz, również jako pierwsze, oferuje wyrafinowaną funkcję, zmniejszającą ryzyko poślizgu przy hamowaniu podczas jazdy po łuku.

BMW Dynamic Brake Lights - jak to działa?

BMW Dynamic Brake Lights - jak to działa?

Triumph Tiger 1200 2018 - pierwsze wrażenia

Triumph Tiger 1200 2018 - pierwsze wrażenia

znajdziemy w prawie wszystkich współczesnych motocyklach. Projektuje je Continental w ścisłej współpracy z inżynierami z Hinckley (siedziba Triumph). Ich działanie jest bardziej niż satysfakcjonujące. ABS pozwala nam awaryjnie hamować nawet w głębokim złożeniu i automatycznie rozkłada siłę

Suzuki Moto Szkoła 125 dla kierowców kat. B

Suzuki Moto Szkoła 125 dla kierowców kat. B

;Suzuki Moto Szkole 125". Wszyscy początkujący kierowcy jednośladów z pewnością wyniosą ze szkolenia wiele cennych umiejętności. Każdy kurs obejmie część teoretyczną i ćwiczenia praktyczne w zakresie manewrowania, bezpiecznego pokonywania zakrętów, omijania przeszkód i awaryjnego hamowania

Wyższa szkoła jazdy Suzuki

Wyższa szkoła jazdy Suzuki

manewrowania, bezpiecznego pokonywania zakrętów, omijania przeszkód i awaryjnego hamowania. Doświadczeni instruktorzy dbają o to, by przekazać wiedzę w ciekawy sposób, a nieduże grupy szkoleniowe (liczące od 6 do 12 osób) i starannie przemyślany program zapewniają komfort nauki. Szkolenia odbywają się w całej

Yamaha XVS 1300 Midnight Star Trzysta kilo przyjemności

Yamaha XVS 1300 Midnight Star Trzysta kilo przyjemności

. Midnight Star 1300 potwierdza tę regułę. Do 2010 r. zmieniała się jedynie kolorystyka. W sezonie 2011 pojawił się zintegrowany układ hamulcowy UBS, dzięki któremu hamowane są zawsze dwa koła. UBS znacząco poprawia stabilność motocykla, zwłaszcza przy hamowaniu awaryjnym. Zaskoczeniem było, że wraz z

Suzuki zaprasza do Moto Szkoły

Suzuki zaprasza do Moto Szkoły

zakrętów, omijania przeszkód i awaryjnego hamowania. Szkolenia odbywają się pod okiem doświadczonych instruktorów w niedużych grupach szkoleniowych (od 6 do 12 osób). Suzuki Shell Moto Szkoła działa w całej Polsce, opłata za kurs wynosi 150 zł/ od osoby i obejmuje całodniowe szkolenie wraz z obiadem

Suzuki Moto Szkoła 125 dla kierowców z prawem jazdy kat. B

Suzuki Moto Szkoła 125 dla kierowców z prawem jazdy kat. B

pewnością wyniosą ze szkolenia wiele cennych umiejętności. Każdy kurs obejmie część teoretyczną i ćwiczenia praktyczne w zakresie manewrowania, bezpiecznego pokonywania zakrętów, omijania przeszkód i awaryjnego hamowania. Doświadczeni instruktorzy zadbają o to, by przekazać wiedzę w ciekawy sposób, a

SYM GTS Joymax 125i Sport ABS start&stop | Awans niższej klasy

SYM GTS Joymax 125i Sport ABS start&stop | Awans niższej klasy

używać jedynie lewej dźwigni do hamowania, gdyż uruchamia ona tylny zacisk hamulcowy i częściowo przedni. Dopiero do hamowania awaryjnego trzeba użyć obu dźwigni. To nie koniec nowoczesnych technologii. O oszczędność paliwa w ruchu miejskim dba system start&stop. Gdy zatrzymujemy się np. przed

Honda VTX 1300 S - opinia użytkownika

Honda VTX 1300 S - opinia użytkownika

. Motocykl prowadzi się idealnie, może zabrzmi to śmieszne, ale czuję się na nim bezpiecznie i wiem, że wszyscy mnie widzą i słyszą (ostrzegam - to głupie myślenie). Zdarzyło mi się kilka razy hamować awaryjnie i powiem, że koła szybko się blokują i trzeba troszkę doświadczenia. Nagłe wyhamowanie VTX

Triumph Daytona 675 | Opinie Świata Motocykli

Triumph Daytona 675 | Opinie Świata Motocykli

to również nie sprzyja wygodzie jazdy. Trzeba jednak przyznać, że zespolenie z maszyną jest w tym przypadku wręcz perfekcyjne. Mocną stroną Daytony 675 są również hamulce. Działają niezwykle skutecznie, a siłę hamowania można bardzo precyzyjnie dozować. Analizy konstrukcyjne silnika Daytony, która

Yamaha XVS 650 Drag Star | Opinia Świata Motocykli

Yamaha XVS 650 Drag Star | Opinia Świata Motocykli

dwie osoby na nierównościach dotkliwie odczuwa się mały skok tylnego zawieszenia. Skuteczność hamulców jest raczej przeciętna, ale przynajmniej można precyzyjnie dobierać siłę hamowania. Pod względem osiągów Drag Star przewyższa XV 535, zwłaszcza w przyśpieszeniach na wyższych biegach. To wtedy

Gymkhana GP w sobotę w Szczecinie

Gymkhana GP w sobotę w Szczecinie

(maksymalnie 25-30 km/h). Motocykle i jeźdźcy dość często lądują na asfalcie, ale nie zdarzają się poważne uszkodzenia i obrażenia. Jest to zarazem doskonały trening znacząco podnoszący umiejętności decydujące o bezpieczeństwie motocyklisty w ruchu miejskim, takie jak unik czy hamowanie awaryjne. W zawodach

Nie lękajcie się: test nowego Monstera 1200

Nie lękajcie się: test nowego Monstera 1200

zawieszenia Kayaba i tylnego amortyzatora Sachs (pełna regulacja), a za hamowanie odpowiadają zaciski Brembo M4 i tarcze o średnicy 320 mm. Moc w obydwu wersjach jest identyczna. Nas wsadzono na wersję 1200S bez możliwości przejażdżki na "podstawowym" Monsterze. Testowany

Suzuki Shell Moto Szkoła

Suzuki Shell Moto Szkoła

, omijanie przeszkód oraz awaryjne hamowanie. W celu zapewnienia wysokiego poziomu szkolenia, zajęcia odbywają się w 6-12 osobowych grupach na terenie całego kraju.  Kurs ma charakter jednodniowego instruktażu, według następującego planu:10.00-10.15 rozpoczęcie szkolenia10.15-11.00 część teoretyczna

Yamaha Majesty S 125 - ostra i zwinna

Yamaha Majesty S 125 - ostra i zwinna

zaprojektowanym przeniesieniu napędu. W parze z doskonałymi przyspieszeniami idą bardzo skuteczne hamulce. Nawet przy awaryjnym hamowaniu nie potrzeba dużej siły do naciskania dźwigni hamulców, a wszystko i tak mamy pod kontrolą. W ruchu miejskim Majesty S jest zwinna jak jaszczurka i ostra jak brzytwa. Jazda

Dzień z Triumphem Tiger 800XC [test wideo]

Dzień z Triumphem Tiger 800XC [test wideo]

zostały stworzone z myślą o asfalcie, jednak zaskakująco przyzwoicie sprawowały się na luźnej nawierzchni i pozwalały pokonywać nawet piach. Pamiętajcie jednak, że ostrożne obchodzenie się z manetką gazu było tutaj kluczowe. Na szczęście hamowanie "ogarnia" bardzo dobry układ ABS. System nie

Tematy motocyklowe

akrapovic tłumiki andrzej pawelec angielskie motocykle aprilia scarabeo artur wielebski assistance na motocykl artur puzio aprilia serwis awaryjne hamowanie adam badziak battlax bazar motocyklowy bell kaski bezpieczny motocyklista bez prawa

BMW S 1000XR | Szwajcarski scyzoryk

BMW S 1000XR | Szwajcarski scyzoryk

drugi przychodzi zdumiewająco łatwo. To przecież duży, dość ciężki motocykl, a zachowuje się tak przyjemnie, że chętnie pobawiłbym się nim na ciasnym torze kartingowym. W pełnym złożeniu znakomicie utrzymuje zadaną linię jazdy, a podczas ostrego hamowania przód nie wykazuje tendencji do agresywnego

Kawasaki VN 1500 | Ewolucja stylu

Kawasaki VN 1500 | Ewolucja stylu

wszyscy wzywani użytkownicy zgłosili się na wezwanie producenta, to w praktyce nie ma na rynku wadliwych egzemplarzy. Generalnie VN 1600 jest zdecydowanie mniej awaryjny od poprzednika i bardziej godny zaufania w dłuższych podróżach. Następca, VN 1700, debiutował na rynku europejskim pod koniec 2007 r

Kawasaki Vulcan S | Mały, ale z potencjałem

Kawasaki Vulcan S | Mały, ale z potencjałem

umiarkowanymi prędkościami (takie prawo) i przeważnie po prostej (nie ma zapotrzebowania na ciasne winkle), więc stosownie do takich warunków konstruuje się pojazdy: mają być superwygodne, stateczne i niezbyt szybkie, by uniknąć awaryjnych hamowań. W Europie jest zupełnie inaczej, ale amerykańskie maszyny, ze

Kluby MC | WRM MC Poland

Kluby MC | WRM MC Poland

skutkowało częstymi awariami, a rozbieranie motocykla na zimę do ostatniej śrubki było całkiem normalną sprawą.Dzisiejsze motocykle są zdecydowanie mniej awaryjne. Wiele osób nawet nie wie, co się kryje pod grubą warstwą plastiku i jak to się dzieje, że motocykl w ogóle jedzie. Gdy spali się

Nowe technologie BMW

awaryjnym hamowaniu.Nie wiadomo niestety, jak pojazdy BMW będą komunikowały się z pojazdami innych marek, ale w niedalekiej przyszłości może to zostać w jakimś stopniu uregulowane. Miejmy nadzieję, że wchodząc w tak szeroką inwigilację nie poczujemy się jak w domu Wielkiego Brata, bo może okazać się, że

Skuter, który oszczędza paliwo

silnika. Kierowca może spokojnie powierzyć przyspieszanie prawej dłoni, zaś hamowanie - lewej. Oczywiście, w sytuacji awaryjnej należy wcisnąć obie dźwignie. Silnik zastosowany do napędu PCX to prostej konstrukcji czterosuw chłodzony cieczą. Za jego zasilanie odpowiada układ wtryskowy. Rewolucji tu nie ma

Kto pokona Sprintbeemera?

podobać się ludziom i ich bawić! W 2014 r. strefa hamowania była zdecydowanie zbyt krótka, więc nie dało się trzymać w pełni odkręconego gazu aż do linii mety. W tegorocznych zawodach na trasie były za to wyraźne wyboje i zakręty. Konkurenci także okazali się szybsi niż przed rokiem, ale Sprintbeemer był

10 motocykli dla młodych kierowców z prawem jazdy A2

w układ zapobiegający blokowaniu kół w przypadku hamowania awaryjnego (ABS). V-Strom 650 ABS posiada jedną z większych w swojej klasie pojemność zbiornika paliwa wynoszącą 20 litrów. Moc 35 kW (47,5 KM). Cena 36 500 zł. Nazwa tego motocykla pochodzi od japońskiego słowa oznaczającego błyskawicę

Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa | Motocyklowy Veyron

. Suzuki zapewnia, że układ jest bardzo lekki. Nie trzeba się też martwić o poprawność jego działania. Jeszcze nie tak dawne zarzuty wobec ABS, nie mają dziś racji bytu. System reaguje tylko w sytuacjach naprawdę awaryjnych. Ratuje z opresji na mokrych i śliskich nawierzchniach, a przede wszystkim pozwala

Benzer Aston 250 | Szklanka i pełna, i pusta

idealnie suchej nawierzchni. Jazda na nim to spory dyskomfort. W sytuacjach awaryjnych pojawiają się poważne problemy ze skutecznym hamowaniem. Na tym tle Benzer to inna klasa. Jego opony bardzo dobrze trzymają i nawet na mokrej jezdni dają kierowcy poczucie, że ma margines bezpieczeństwa. Dzięki dobrej

Współczesne zaawansowane układy hamulcowe

przypadku ABS niedopuszczalne jest hamowanie pulsacyjne. System traci wówczas orientację, bowiem warunkiem precyzyjnego działania jest stałe ciśnienie w układzie od strony pompy. Podczas hamowania trzeba cały czas trzymać dźwignię. Ważne jest również, aby podczas awaryjnego hamowania jak najmocniej

Zipp Roadstar | W sosie słodko-kwaśnym

myszkować. Można się nieco przestraszyć. Na domiar złego Roadstar został wyposażony w chińskie opony. Na mokrej nawierzchni trzeba nie lada wprawy w hamowaniu i jeździe, aby panować nad motocyklem. W słoneczne dni jest lepiej. Dobrze wypadają natomiast hamulce. Zatrzymują Zippa bardzo sprawnie, o ile nie

Harley-Davidson Street Bob SE | Prawdziwa okazja

przeze mnie, nowym modelem w ofercie Harleya-Davidsona był nieoferowany już Softail Custom. Całkiem przyzwoicie jeździł, nieźle hamował, no i jego linia była niemal perfekcyjna - kwintesencja choppera. Wypisz, wymaluj współczesny, seryjny "Captain America" z "Easy Rider". Niestety

Zipp Tracker 250 | Szpon - reaktywacja

doskonale widać, Szpon ma podnóżki dla pasażera, ale to chyba tylko w razie sytuacji awaryjnych. "Plecak" nie będzie zadowolony z komfortu podróży. Pora uruchomić silnik. Na wejściu miła niespodzianka w postaci niskiego, donośnego warkotu tłumika. Brzmi dobrze i to na pewno należy zaliczyć do

Peugeot Jet Force C-tech 50 | Komfortowy sportowiec

, dzięki czemu moc i osiągi dorównały skuterom z dwukrotnie większymi silnikami. Po wprowadzeniu normy Euro3, w dwusuwowej pięćdziesiątce zastosowano wtrysk paliwa - rzadkość w tej klasie pojazdów. Nie był to jednak sukces. Układ wtryskowy okazał się bardzo awaryjny. Na szczęście restrykcyjna norma jak

Quad - Kymco MXU 150 | Na grzyby i na ryby

ich użycie nie pomoże w awaryjnym hamowaniu. Od tego mamy jeszcze dźwignię nożną i lewą klamkę. Tylko użycie wszystkich na raz zatrzyma sprzęt na żądanie.Odpoczywając nad rzeką, można było się wreszcie przyjrzeć naszemu MXU w szczegółach. Quadzik duży nie jest, to fakt. Mimo to wygląda

Honda CTX 700 i CTX 1300 | Taki duży, taki mały...

spytać: czyli co? Otóż to, że wsiadamy na CTX, odpalamy, naciskamy przycisk z literą D i do momentu dotarcia do celu interesuje nas tylko i wyłącznie dodawanie gazu i hamowanie. Skrzynia zmienia biegi tak szybko, że konkurować z nią mogą tylko najlepsze quickshiftery w maszynach wyścigowych. Do

Suzuki Intruder M800 | Mały mrówkojad

Nie wiem tylko, kto i po co umieścił kontrolkę luzu na panelu nad wlewem paliwa. Również z tego miejsca odczytami informację o włączonych kierunkowskazach czy światłach awaryjnych, o braku ciśnienia oleju i problemach z elektroniką sterującą silnikiem. Nie jest to zbyt praktyczne, trzeba co jakiś

Sprawdź opony motocyklowe przed wakacjami

pozwoli dostrzec niebezpieczne pęknięcia i otarcia, powstałe na skutek mocnego hamowania (szczególnie w motocyklach niewyposażonych w ABS). Widoczne ślady uszkodzeń to sygnał do wymiany ogumienia.Jak rozpoznać wiek opony?Powinniśmy także sprawdzić, ile lat mają nasze opony. Informacji na ten temat należy

Harley-Davidson V-Rod 10`th Anniversary | Atrakcyjna składanka

zaciski Brembo mają sporo pracy. Ze względu na wyważenie V-Roda niezbędne okazuje się używanie tyłu, co jest o tyle prostsze, że pozwala się on łatwo dozować. Układ sprawuje się naprawdę nieźle w czasie świadomego i kontrolowanego używania. Problem zaczyna się w sytuacjach awaryjnych, gdy do pracy

Ferro 803-2

używaniu hamulce nie tracą skuteczności. Problem tkwi w konieczności użycia dużej siły przy naciskaniu dźwigni hamulców. Przeciętny facet ogarnie je nawet podczas awaryjnego hamowania, jednak nastolatek lub białogłowa może mieć z nimi w sytuacji ekstremalnej pewien kłopot.Podczas jazd

Yamaha T-Max | Skuter jak motocykl

nadgorliwości i bardzo rzadko można było odczuć typowe pulsowanie dźwigni, zazwyczaj tylnego hamulca. Motocyklistom może nie spodobać się jedynie, że podczas hamowania awaryjnego trzeba użyć wszystkich palców dłoni. To jednak rzecz typowa dla wszystkich dużych skuterów (ich hamulce nie są tzw. dwupalcowymi

Kawasaki ER-6n | "Eryk" również dla początkujących [wideo]

palcami to bardzo dobra wiadomość. Pojawił się także włącznik świateł awaryjnych. Co prawda testowany przez mnie ER-6n nie był zielony, tylko żółty, ale w końcu kolor "trawiasty" to znak rozpoznawczy Kawasaki. Ruszam więc w drogę. Pierwsze kilkanaście kilometrów to wąskie, ale niezbyt zatłoczone

Honda Gold Wing GL 1500/6 - opinie Świata Motocykli

wyposażenie, zmieniono stylizację, wprowadzono integralny system hamulcowy, w którym zawsze hamowane były jednocześnie przednie i tylne koło.Wiele pracy poświęcono obudowie, która miała jeszcze skuteczniej ochronić jadących przed pędem powietrza i opadami atmosferycznymi. Szyba miała regulowaną wysokość

Honda SW-T400 ABS - Srebrne skrzydło po liftingu

awaryjnego należy nacisnąć obie dźwignie hamulcowe, wówczas droga hamowania jest krótsza, a opóźnienia dużo większe. Wracając do samej jazdy, przyspieszenia są bardzo dobre, ma się wręcz wrażenie, że dużo lepsze niż w przypadku singli o tej samej pojemności. W końcu jest kilka koników więcej. Jakież było

Triumph Speed Triple 1050 | I po herbacie ...

. Oczywiście, robi to w swoim własnym, streetfighterowym stylu, ale kto powiedział, że nie jest to zgodne z wytycznymi egzaminu? Pięknie mieści się między białymi liniami ósemki, pozostawiając pomiędzy nimi czarną krechę spalonej gumy, a hamowanie awaryjne wykonuje z wysoko zadartym zadkiem. Do ruszania pod

Kymco Agility RS 50 2T | Bardziej sportowy

prędkości służy z przodu hydrauliczny hamulec tarczowy z pływającym dwutłoczkowym zaciskiem wgryzającym się w sportowo wyglądającą tarczą o średnicy 200 mm. W taki sam hamulec jest wyposażona odmiana motocyklowa, czyli z silnikiem 125 ccm, więc musi bardzo dobrze się sprawdzać w sytuacjach awaryjnych. Tylne

Suzuki Burgman 650 Executive

poprawności jego działania i działo się to tylko przy bardzo gwałtownym hamowaniu na sporych nierównościach, a tu, jak wiadomo, każdy ABS nieco wariuje. Same hamulce możemy uznać za wystarczające. Nie można o nich powiedzieć, że są szczególnie wybitne. Po prostu hamują. Przy jeździe Burgmanem trzeba pamiętać

Honda Zoomer NPS50. Najdroższe 45 km/h

zawieszenie dobija. Poza tym komfort podróżowania jest naprawdę wysoki. O przyspieszaniu było, o wygodzie też, teraz o hamowaniu. Do spowalniania biegu pojazdu służą hamulce bębnowe o "potężnej" średnicy 95 mm. Uważam, że ironia jest w tym momencie jak najbardziej na miejscu. Paramilitarny skuter z

Yamaha XJ 900P

do wpadania w poślizg. Hamulce mogłyby być nieco skuteczniejsze. Dwutłoczkowe zaciski przy przednim, podwójnym hamulcu tarczowym sprawują się nieźle, ale przy hamowaniach awaryjnych musimy posiłkować się dodatkowo tylnym. Mimo drobnych wad XJ 900P jest bardzo trafionym wyborem. Znakomicie sprawdza

KTM 990 Super Duke

, całkiem dobrze odchyla strugę aż do 160 km/h. Potem trzeba już walczyć ze zwiększającym się naporem powietrza. Hamulce, choć odbiegają od ostatnich trendów motocyklowej mody, wykazują bardzo dobrą skuteczność oraz precyzję dozowania siły hamowania. Powoduje to, że w momencie konieczności awaryjnego

Honda VFR 800 ABS - Maratończyk

przeciwników, ale w codziennej jeździe naprawdę może ratować skórę. Nie chodzi tu o samą drogę hamowania, bo ta jest dłuższa niż w czasie jazdy bez tego systemu, ale o podejście kierowcy. W sytuacji awaryjnej nie boi się on "zapiąć" z całej siły obu hamulców, co daje szanse wyhamowania. Wielu

Harley-Davidson FLSTCI Heritage Softail Classic

. Zwłaszcza awaryjnego. Właściwie we wszystkich Harleyach trzeba przeprosić się z tylnym hamulcem. Tutaj rozkład sił hamowania przód-tył bliższy jest stosunkowi 50/50. Dlatego hamując nie wolno zapominać o "tyle". Jeśli zaś chodzi o "przód"... No cóż, myślę, że sam Mariusz Pudzianowski nie

Aprilia Scarabeo 500. Wielki robal

, jest stoper, ile zostało kilometrów do przeglądu, jaką osiągnęliśmy prędkość maksymalną, jakie mamy średnie spalanie (podane w ilości litrów na 1 km). Wszystko to odczytujemy za pomocą przełącznika umieszczonego pod przyciskiem świateł awaryjnych. Przed nogami pod kierownicą mamy dużą pokrywę małego

Suzuki Intruder M 1500 - Mniej nie znaczy gorzej

radę zastopować maszynę, a pojedyncza tarcza tylnego koła doskonale spełnia rolę spowalniacza. Nie ma najmniejszego problemu z dozowalnością siły hamowania, chociaż do hamowania awaryjnego dwa palce na klamce przedniego hamulca już nie wystarczą. Bez problemu natomiast można zablokować tylne koło i

Zipp Otis 2T - Drugie wcielenie

wyśmienicie. Nawet gdy zaszła konieczność hamowania awaryjnego sprawdziły się naprawdę nieźle. Zapewne także po zdjęciu blokady, użytkownik nie powinien na nie narzekać. Dynamika skuterka jest na poziomie przeciętnym dla pojazdów tej klasy. Prowadzenie w zakrętach na równej nawierzchni także bez zarzutu

Żyleta - Honda CBR 900RR Fireblade

konwencjonalny, dwuramienny wahacz tylnego zawieszenia oraz przednie koło z obręczą o średnicy 16 cali. By zapobiec efektowi podnoszenia się motocykla podczas hamowania w zakrętach, tak typowego dla 16-calowych kół przednich, Honda zamówiła w firmie Bridgestone specjalne, radialne opony. Skupiono się również na

Harley-Davidson Sportster 883| Opinia użytkownika

. Cieszą mnie dwie przednie tarcze hamulcowe, bo Sportsterek, mimo że wydaje się wąski i lekki, sporo waży. Waga ta nie jest kłopotliwa, w zasadzie szybko się o niej zapomina, ale daje o sobie znać podczas gwałtownego hamowania. Prowadzi się świetnie, pięknie pokonuje zakręty, człowiek

Moto Guzzi California RST 3 Vintage. Piękna trzydziestopięcioletnia

Model California miał swoją premierę w 1971 r. Tak! California jest na rynku już trzydzieści pięć lat! Powstała na zamówienie kalifornijskiej policji jako alternatywa dla dość awaryjnego rodzimego Harleya-Davidsona. Nie trzeba było długo czekać, aby walory tego motocykla docenili również cywilni

MALAGUTI MADISON K400 kontra SUZUKI BURGMAN 400

przedniego koła nie stanowi istotnego zagrożenia, dlatego zdecydowali się na zastosowanie zintegrowanego układu hamulcowego, który wykazuje istotne zalety podczas hamowania awaryjnego. Trzeba przyznać, że hamulce tarczowe Madisona są bardzo skuteczne. Przednia tarcza o dużej powierzchni i średnicy 270 mm

Moto Guzzi Breva V 750IE

tarczą doskonale radzi sobie z małą masą motocykla i co ważne - możliwe jest bardzo precyzyjne dozowanie siły hamowania. Używanie tylnego hamulca można właściwie uznać za zbytek lub dodatkową asekurację przy awaryjnych hamowaniach. Pełną satysfakcję psują ponownie opony - Bridgestone Battlax BT 45. Chcąc

BMW F 650CS Scarver

pewnie i stabilnie. Nie zauważyłam skłonności teleskopów do dobijania nawet przy wyjątkowo awaryjnym hamowaniu przed olbrzymim dołem. Dojechałam. Tankuję. Zbiornik paliwa mieści 15 litrów, więc jadąc ekonomicznie, starcza nawet na 450 km. Wracam do miasta. Oczywiście korek. Scarver jest wąski na 915 mm

Harley-Davidson XL 1200N Nightster - Magia ciągle działa

istnieje możliwość pomylenia przez osoby jadące za nami stopu ze światłami awaryjnymi. Ale to, mam nadzieję, nigdy nie będzie przyczyną żadnej kolizji. W dodatku, skoro motocykl ma europejską homologację, to znaczy, że spełnia wymogi obowiązującego w Unii prawa. Drobnym mankamentem jest brak zabezpieczenia

Walka o życie

dróg, jednak szybki motocykl radzi sobie z nimi w kilka minut. Ledwo człowiek napędzi się jako tako, ledwo zapnie szósty bieg, a tu już trzeba wykonywać niemal awaryjne hamowanie, bo kończy się czarne. O ile jestem w stanie zrozumieć gości kupujących te nowe litrowe wścieklizny w celu uganiania się po

Honda CB 600F Hornet vs. Suzuki GSR 600 - wściekłe bliźniaki

nożnego hamuje się także przednim kołem. Testowany egzemplarz nie był wyposażony w ABS. W takim przypadku z przodu występują dwutłoczkowe zaciski pływające Nissin. Suzuki korzysta z czterotłoczkowych zacisków Tokico zapożyczonych oczywiście z GSX-R 600. Hornet i GSR 600 reprezentują tę samą klasę i ten

Wulkanek - Kawasaki VN 900 Classic

awaryjnego hamowania usłyszy ten odgłos zarzynanego prosiaka, może być wcale nie do śmiechu. Mówiąc delikatnie, biuro konstrukcyjne Kawasaki ma jeszcze nad czym popracować. Zawieszeń natomiast nie można się czepiać. Zgodnie z porzekadłem: widziały gały, co brały, każdy, kto decyduje się na zakup motocykla z

Kymco XCiting 500 - XXL za rozsądną cenę

wzorcowo. Zamontowane przełączniki są standardowe, żadnych wodotrysków, dodatkowo mamy przycisk świateł awaryjnych. Dźwignie hamulców mają regulację odległości od kierownicy. To rzadkość w skuterach. Kierując się ku tyłowi, napotykamy na mały schowek w części początkowej kanapy. Kanapa ma w dużym zakresie

Cagiva River 500. Jestem z miasta

, szczególnie ze względu na zbyt krótkie zestopniowanie pierwszego biegu. Pocieszające jest to, że zmiana kolejnych przełożeń następuje bez większych komplikacji, płynnie regulowana dźwignia ma krótki skok. Trzeba tylko pamiętać o hamowaniu silnikiem i zrzucaniu biegów, tak jak się to powinno robić, czyli w

Yamaha JX600S Diversion

najmocniejszą stroną tego motocykla. Zawieszenie opiera się na grubszych lagach o średnicy 41 mm, a dwie pływające tarcze w porównaniu z jedną stałą gwarantują lepsze opóźnienia podczas hamowania. Boczne plastiki zostały podzielone, co ułatwia dostęp między innymi do zbiorniczka płynu tylnego hamulca. Zmian

Suzuki SV 650S

, motocykle takie jak SV 650S określa się okrutnie prostym mianem "low budget bike". Takie życie... Hamulce Są takie same jak w starej SV 650S, gdzie dysponowały dużym zapasem skuteczności i wytrzymałości na przegrzanie. Teraz też tak pozostało. Ani skuteczność, ani wyczucie siły hamowania nie dają

Honda STX Pan-European. Spadkobierca Legendy

baczniejszym przyjrzeniu się znajduję jednak kilka różnic. Nie ma już dźwigienki ssania, przy lewej ręce pojawił się dodatkowy przycisk świateł awaryjnych i coś jeszcze. Kurczę... gdzie jest do licha sygnał świetlny? Po chwili odkrywam go w tym samym przełączniku, co zmiana świateł - czyżby ukłon w stronę BMW

Ducati Monster 620 Dark kontra Moto Guzzi Breva 750

mocowana do reflektora stanowi wyposażenie standardowe, podobnie jak włączane przyciskiem na zestawie zegarów światła awaryjne. Ukłonem w stronę klasyki są chromowane tłumiki i rury wydechowe, tak rzadko spotykane dziś w tego rodzaju motocyklach. Breva jest elegancka i dopieszczona w każdym najdrobniejszym

Suzuki GSX 1300R Hayabusa. Sokół wędrowny.

, trudniej zahamować Sprawne rozpędzanie to jedno, ale głównym powodem, przemawiającym za tym, by na GSX 1300R i inne podobne motocykle wsiadali jednak doświadczeni kierowcy, jest wytracanie prędkości. O ile każdy potrafi odkręcić gaz, to hamowanie wymaga większej praktyki. A ten motocykl potrafi zmylić

MZ 1000S

- dokładnie tak samo jak w Apriliach. Jest to detal, do którego wszyscy będą mogli się szybko przyzwyczaić. Jeśli jesteśmy już przy elektryce - trochę nie podobała mi się obsługa konsoli zegarów. Gumowe przyciski trzeba wciskać przy użyciu sporej siły. To samo dotyczy świateł awaryjnych. Dodatkowym minusem

Honda CBR 1000F SC24 - test długodystansowy - 100 tys. km

dwutłoczkowe pływające zaciski Nissin znakomicie wywiązują się ze swojego zadania, a dwutłoczkowy zacisk z tyłu wspomaga skutecznie hamowanie i ułatwia zachowanie stabilności. Należy jednak podkreślić, że hamulec tylny, mimo swoich gabarytów, pełni tu wyłącznie funkcję wspomagającą i nie należy liczyć na

HUSABERG - Szwedzki rodowód Aurstriaka

. Podwoziowo jest bardzo podobny, również prowadzi się precyzyjnie i świetnie hamuje, chociaż sprawiał wrażenie nieco cięższego. Silnikowo - czuć spory wzrost mocy i jeszcze większy wzrost momentu obrotowego. Silnik ciągnie równo, acz zdecydowanie i to już od najniższych obrotów. FE 570 to chciałoby się rzec

Re: Taaaaaa

> hybrydy gdzie przy lekkim hamowaniu hamuje sie silnikiem elektrycznym ???? A czym hamują hybrydy gdy hamowanie nie jest sytuacją awaryjną wymagającą nagłego zatrzymania?

hamowanie awaryjne

... dziś, jednej z moich kursantek na egzaminie nakazano wykonać hamowanie awaryjne. Po wykonaniu zadania egzaminator zwrócił jej uwagę, że nie sygnalizowała tego manewru światłami awaryjnymi. Zgroza!!!!!, zgroza!!!!!!! Hamowanie awaryjne to nie jest manewr! to hamowanie awaryjne w przypadku

Hamowanie awaryjne.

Czy teraz(po 9 czerwca) hamowanie awaryjne jest elementem obowiązkowym, czy tylko zatrzymanie się z prędkości 50 km/h do wyznaczonego punktu przez Egzaminatora?(tak jak było przed 9 czerwca)

Re: Hamowanie awaryjne.

Zależy od WORDu,nie w każdym ośrodku egzaminowania jest hamowanie awaryjne.

Re: hamowanie awaryjne

To nie jest hamowanie awaryjne! To jest hamowanie do punktu czy jakos tak oni to nazywają. Ja wlasnie na moim egzaminie takie mialam. Rozpedzic sie do 50 km/h i zatrzymac sie przy wyznaczonym znaku. Awaryjne to awaryjne, auto moze zgasnac i nie jest to błędem.

Re: hamowanie awaryjne

A propos egzaminu to jak naprawę takie hamowanie powinno prawidłowo wyglądać? Mój instruktor uczy mnie rozpędzania się do 3 biegu do prędkości ok 50km/h i hamowania na zasadzie, że proszę się zatrzymać np przed takim to znakiem. To hamowanie jest wg mnie raczej płynne. Wydawało mi się, że hamowanie

Re: Taaaaaa

hybrydy tak jak wszystkie inne samochody hamuje tarczami hamulcowymi I klockami. zarowno przy normalnym hamowaniu jak I przy nawet lekkim zwalnianiu jak I przy ostrym hamowaniu jak to piszesz awaryjnym zawsze naciskasz pedal hamulca I jest normalny uklad hamulcowy hydrauliczny

Hamowanie awaryjne

Dorotii, mi sie tez takie sytuacje zdazaly, ale jak pojechalam na Suzuki Moto Szkole, to juz wiem, w czym byl problem. I od razu powiem, ze wtedy sie nauczylam, jak sie hamuje awaryjnie i ze moim moto moge to robic tylko tylem, bo jest bardziej efektywnie. Ponownie sie okazalo, ze to czesto

Re: Hamowanie awaryjne - zautomatyzowane.

dlaczego nie?! jeśli ma pomagać, nie będzie przeszkadzać już tylko lada moment a najbardziej zawody element w aucie zostanie wyeliminowany (piszę o łączniku fotela z kierownicą) szczęsliwie, nie doczekam tych czasów -- ......kiedyś coś tu napiszę.......

Re: Hamowanie awaryjne?

Ja miałam na egzaminie hamowanie z 50 km/h do zatrzymania w miejscu - nie do końca można to rozumieć jako hamowanie awaryjne, ale coś podobnego. Egzamin był koniec maja 2008, instruktor jak potem dzwoniłam do niego i opowiadałam o egzaminie był zdziwiony, bo raczej rzadko się zdarza na

hamowanie awaryjne

hej, mam pytanie. caly czas uczylam sie ze hamowanie awaryjne polega na tym, zeby jak najszybciej zahamowac bez wzgledu na to, czy samochod zgasnie czy nie. natomiast moj nowy instruktor twierdzi ze samochod nie moze zgasnac! jak to jest, trzeba dociskac sprzęgło czy tylko mozna, jesli sie uda??

hamowanie awaryjne

Za miesiąc podchodze do egzaminu (Wawa, Bemowo)i mam pytanie a propos jazdy po mieście - czy obowiązkowo jest hamowanie awaryjne? O co chodzi? Pierwszy raz o tym słysze ( a właściwie czytam na forum...) Pozdro

hamowanie awaryjne - nadal na egzaminie na A?

Czy na egzaminie na kategorie A nadal jest hamowanie awaryjne? na placu? na miescie? -- sarawi

Re: hamowanie awaryjne

hamowanie awaryjne jest w ustawie,ale jako element nieobowiazkowy więc zależy od egzaminatora

Re: egzamin i hamowanie awaryjne

Zdawałam w Warszawie w czerwcu br. - hamowania awaryjnego nie miałam. -- Pozdr. Monika gg1706696

hamowanie awaryjne

ucze się jeździć jeszcze na starych zasadach tzn. 20h praktyki. Czy bedę miał na egzaminie hamowanie awaryjne, czy to tylko dotyczy kursantów po 30h??

Hamowanie awaryjne jesienią.

Ten sam samochód, z tym samym kierowcą, podczas awaryjnego hamowania może zatrzymać się na całkiem innym dystansie. Dlaczego? Wszystko zależy od nawierzchni. Niewielu kierowców zdaje sobie sprawę ze zmiany przyczepności na różnej nawierzchni i w różnych warunkach pogodowych. Wbrew pozorom

Re: egzamin i hamowanie awaryjne

Chciałbym się dowiedzieć co to jest hamowanie awaryjne na egzaminie? Rzucają psa pod koła i trzeba ominąć czy inna forma?

Re: egzamin i hamowanie awaryjne

Ja zdawałam 2 lata temu w Katowicach i było hamowanie awaryjne i z tego co sie orientuje nadal jest.

Re: Hamowanie awaryjne.

chyba ci sie myla swiatla awaryjne ...to co widzialas przy hamowaniu to nie awaryjne.... je trzeba wlaczyc przyciskiem

Re: Hamowanie awaryjne.

Może to głupie pytanie, ale czy możeliwe jest aby przy hamowaniu awaryjnym włączyły sie automatycznie świtła awaryjne <??>

Re: hamowanie awaryjne

O, a na ciezarowke tez jest hamowanie awaryjne? :-) -- oryś _@/" --- J'ai ete touche par son tentacule de pates

egzamin i hamowanie awaryjne

za sobą. Mialiście/mieliście hamowanie awaryjne na egz? Podobno z powodu wywrotek kiedyś oszczędzali tego manewru a jak jest teraz? pozdrowionka

Re: hamowanie awaryjne

hmm ale po co ten wątek ?? spytaj swojego instruktora czy czytając ustawe po zminach znalazł cos takiego jak hamowanie awaryjne ?? bo tego już nie ma w nowej ustawie. Więc hamowania awaryjnego też już nie ma

Re: Hamowanie awaryjne

josss napisała: > Dorotii, mi sie tez takie sytuacje zdazaly, ale jak pojechalam na Suzuki Moto > Szkole, to juz wiem, w czym byl problem. I od razu powiem, ze wtedy sie > nauczylam, jak sie hamuje awaryjnie i ze moim moto moge to robic tylko tylem, > bo jest bardziej

Re: Hamowanie awaryjne

dragon600 napisał: > W żadnym motocyklu tylny hamulec nie jest skuteczniejszy od przedniego. Widac, ze nigdy nie jezdziles na mojej Savazce :D I tu przypomina mi sie slynne "nigdy nie mow nigdy" ;) > Nie ma jednej jedynej skutecznej recepty na > awaryjne hamowanie. Owszem, nie ma

Re: hamowanie awaryjne

hamowanie awaryjne polega na zachamowaniu samochodem w jak najszybszym czasie czyli najpierw wciskasz hamulec,jak ci się uda możesz wcisnąć sprzęgło w ostatniej fazie hamowania,ale jak zgaśnie nie jest to błędem.Przy hamowaniu pamiętaj żeby koła pojazdu zostały zablokowane i sprawdz w lusterku

Re: hamowanie awaryjne

mnie się wydaje, że w przypadku hamowania awaryjnego chodzi o to, żeby ZATRZYMAć auto, a nie "poślizgać" się po ulicy. Np. na mokrej nawierzchni... życzę powodzenia z zablokowanymi kołami...

hamowanie = awaryjne?

Pytanie dla ujezdzajacych nowe autka, wszelkich marek: czy automatycznych swiatel awaryjnych podczas b.ostrego hamowania to wymysł Francuzów, czy generalnie stosowana rzecz w nowych samochodach? BTW: Na polskich drogach kierowcy mogą nie zrozumieć znaczenia awaryjnych w połączeniu ze swiatlami

Hamowanie, wyjaśniam - nie awaryjne ale nadużywane

z tego co widać na ulicach, można wywnioskowac że zdecydowana większość hamowań dokonywana jest nie z powodu awaryjnej sytuacji, ale z powodu bezmyślnego uprzedniego rozpędzenia- nieprzewidzenia sytuacji drogowej. Konsekwencją tego jest konieczność częstego przyspieszania więc zawyżone (względem

Hamowanie awaryjne - a śnieg.

Mam pytanie. Czy w taką pogode jak jest teraz odbywa się hamowanie awaryjne, chyba nie, ale wole sie upewnic. Bo gdy pada deszcz, to nie ma tego elementu.

Re: hamowanie awaryjne!

Jak egzaminator zapina pasy bezpieczeństwa, to trzeba wiedzieć że już się będzie miało hamowanie awaryjne, ponieważ nie wszystkie ośrodki egzaminacyjne stosują to na egzaminie.Czasami szkoda im samochodów i nerwów instruktora, co prawda hamowanie awaryjne jest obowiązkowe, ale : "

Re: hamowanie awaryjne

a ja o hamowaniu awaryjnym nic nie wiedziałam - to znaczy nikt mnie nei poinformował że jest coś takiego na egzaminie. dowiedziałam się na miejscu i ubzdurałam sobie że po prostu mam zahamować. po zjeździe z górki trzeba bylo przejechać parę metrów, rozpędzić sie, a egzaminator się darł: 'hamuj

Re: hamowanie awaryjne

idea hamowania awaryjnego jest taka zeby jak najszybciej zatrzymac pojazd kiedy cos wyskoczy Ci na droge, wiec czy auto zgasnie czy nie to maly problem w porownaniu z tym czy kogos przejedziesz czynie, oczywiscie jesli auto nie zgasnie to jest tylko na Twoja korzysc ale egzaminatorzy zaliczaja

Re: Hamowanie awaryjne

W skrócie, jest to jak najszybsze zatrzymanie samochodu, z zachowaniem kontroli nad nim i nie spowodowania niebezpieczenstwa.Manewr ten został wprowadzony 1 maja 2004 r. Może się zdarzyć tak, że nie będziesz miała Hamowania Awaryjnego.Egzaminator może uznać, że w ruchu drogowym nie ma warunków

Re: Hamowanie awaryjne.

Hamulec i koniec. W sytuacji awaryjnej hamujesz, i utrzymujesz tor jazdy. To, co jest za Tobą Cię nie interesuje - kierujący jadący za Tobą ma obowiązek zachować bezpiecznuy odstęp. Tak się to robi na egzaminie.

Re: hamowanie awaryjne

Cytat z przepisów "9.Hamowanie od prędkości co najmniej 50 km/h do zatrzymania w wyznaczonym miejscu (manewr może być wykonany na placu manewrowym ośrodka egzaminowania) - manewr nie dotyczy kategorii T prawa jazdy 10.Hamowanie wykonywane w sytuacjach awaryjnych - obowiązkowo w zakresie

Re: Hamowanie awaryjne - a śnieg.

hamowanie awaryjne nie jest obowiązkowe zależy od egzaminatora jego upodobań do tego manewru

Re: hamowanie awaryjne

Podczas hamowania awaryjnego należy najpierw wcisnąć hamulec na maxa.tak, aby zadziałał ABS (a gdy go nie ma do pierwszej blokady kół), a potem w miarę możliwości wcisnąć sprzęgło. Nie jest napisane w przepisach że trzeba wcisnąć sprzęgło. Jak zwykle panuje u nas interpretacja przepisów. Po

Re: hamowanie awaryjne

...ano, "to z tego": ze pytanie bylo o niemiecka nazwe pojecia "hamowanie awaryjne" podane bez kontekstu zdania - a to po niemiecku jest "die Notbremsung" albo "das Notbremsen"

Re: egzamin i hamowanie awaryjne

Ja zdawałam w poznaniu rok temu i mialam...dobrze jest sie przejsc po placu wczesniej i poaptrzec czy nie narzucali gdzies piasku...bo moze byc...wywrotka.Hamowanie awaryjne jest w sumie najgorsze...i do tej pory pozostalo dla mnie najtrudniejsza rzecza do zrobienia...zreszta wlasnie podczas

Re: egzamin i hamowanie awaryjne

olo2222 napisał: > Chciałbym się dowiedzieć co to jest hamowanie awaryjne na egzaminie? > Rzucają psa pod koła i trzeba ominąć czy inna forma? Hehe . U mnie to było tak że egzaminator kazał rozpędzić motocykl do odpowiedniej prędkości i jak ją już osiągnęłam to machną ręką w dół żeby

hamowanie awaryjne w Krakowie

mam pytanie - czy teraz na egzaminie robi sie hamowanie awaryjne? Podobno wg nowych zasad nie jest juz to obowiazkowe, no ale w Krakowie to byl przeciez ulubiony element, zawsze i wszedzie, w kazdych warunkach :-/ A jak jest teraz? Prosze, powiedzcie doswiadczeni! ;-)

Re: Hamowanie awaryjne

przodu i on powiedzial "tak powinno wygladac hamowanie awaryjne":). A zdawalam w Łodzi:) Pozdrawiam

Re: Hamowanie awaryjne - a śnieg.

mam pytanie- czy podczas hamowania awaryjnego może zgasnąć auto? czy raczej jest to nie wskazane?

Re: hamowanie awaryjne

witaj Evik :) Na pytanie skierowane do mojego instruktora (po szczęśliwym zdaniu egzaminu w pierwszym podejściu) dlaczego nigdy nie uczył mnie hamowania awaryjnego usłyszałam: bo Ty cały czas hamujesz wyłącznie awaryjnie :) Musisz spacyfikować swój strach Evik - nie ma nic gorszego niż panika

Re: Hamowanie awaryjne.

Mi na egzaminie egzaminator (jechałam 70km/h - mogłam) w pewnej chwili krzyknął "hamuj!", a ja... w lustereczko wsteczne... i po sprzegle 9bo prędkośc zdązyła mi spaśc)... Popełniłam bląd. Przy drugim hamowaniu awaryjnym - ten sam ezgamin - juz nie patrzyłam - tylko po hamulcu! i

Re: Na takich sku...eli tylko bron dluga...

Nie, chyba jednak nie hamował. Ale awaryjne włączyły się dopiero w chwili uderzenia -- . -Z TDCI NA ST, a teraz italia z bananami-

Re: Na takich sku...eli tylko bron dluga...

Gość hamował na tyle ostro, że zapaliły się światła awaryjne. Zdecydowanie za szybko jechał.. -- . -Z TDCI NA ST, a teraz italia z bananami-

Re: Co sądzicie o 8-10 letnich hybrydach? Czy war

Ponadto w hybrydach każde nie awaryjne hamowanie jest powiązane z odzyskiwaniem energii.

Re: egzamin i hamowanie awaryjne

, wmawiając mi totalne bzdury, toteż na egzaminie hamowanie awaryjne mi za bardzo nie wyszło. Na pewno nie rozpędziłam się do 40 na godzinę, a przy hamowaniu prawie położyłam moto na ziemi. Pan egzaminator zapytał mnie czy jadłam rano śniadanie, a potem wpisał zaliczone :))) -- Co może być

Re: Hamowanie awaryjne - a śnieg.

a ja miałam na egzaminie hamowanie awaryjne :) ale na drogach było raczej mokro, nie slisko więc miałama :)

Re: Hamowanie awaryjne

Jezeli dobrze rozumiem celem hamowania awaryjnego jest jak najszybsze wyhamowanie do duzo mniejszej predkosci albo do zatrzymania. Hamowanie biegami tylko ten manewr utrudni. Hamowanie biegami stosuje sie np. jak hamulce sa przegrzane albo jak nie chcesz zeby ten z tylu widzial ze hamujesz

Pełne reguły hamowania awaryjnego

Stanowisko Ministerstwa Infrastruktury w sprawie przeprowadzania w trakcie egzaminu państwowego manewru - hamowanie awaryjne ZASADY Hamowanie awaryjne przeprowadza się na prostym odcinku drogi w ruchu miejskim lub na terenie ośrodka egzaminowania z zachowaniem poniższych warunków, a w

Re: awaryjne hamowanie + ręczny

To nie jest zlosliwosc tylko dobra rada - jedz pocwiczyc awaryjne hamowania na duzym pustym placu. Sprobuj hamowania na lukach i gwaltowne puszczenie hamulca w srodku luku. Zdziwisz sie tym jak bardzo Twoje auto potrafi Cie zaskoczyc. Powodzenia

Re: hamowanie awaryjne

> czy obowiązkowo jest hamowanie awaryjne? > O co chodzi? Ja zdawałam ponad rok temu i już wtedy było obowiązkowe... Chodzi o to, że w czasie jazdy na mieście, w pewnym (na pewno najmniej oczekiwanym momencie) egzaminator powie, albo wrzaśnie :O) "HAMUJ". No i powinnaś zahamować

Re: Egzamin - hamowanie awaryjne

bo hamowanie awaryjne wprowadzili dopiero w lipcu (chyba) ja tez hamowalem tyłem i lekko przednim zeby nie bylo za bardzo widac i zeby moto sie szybciej zatrzymalo. uwaga na polbruku, niektore oponki slabo na nim trzymaja

Hamowanie Awaryjne Na Egzaminie!

Jak powinno wyglądać hamowanie awaryjne na egzaminie? jak egzaminator powie STOP!!! Czy ja hamuje wtedy samym hamulcem noznym czyli pedałem chmulca czy robie to hamulcem awaryjnym co mam po prawej pod łokciem? Instruktor mówi że hmuje pedałem hamulca noznego. To jak to w koncu jest ? Prosze o

Re: Hamowanie awaryjne

Hamowanie 'zwykłe' - hamulec, w ostatniej fazie sprzęgło. Często można zacząć od redukcji biegów, częściowo wytracić prędkość, a potem dopiero hamować. Hamowanie awaryjne - wciskamy jednocześnie sprzęgło i hamulec do dechy. Tak uczą na kursach i tak też na ogół opisują to podręczniki kierowców

Re: Egzamin - hamowanie awaryjne

zdawałem w październiku 2004 i wyglądało to tak, że gościu w trakcie jazdy "na mieście" mówi nagle STOP i masz się jak najszybciej zatrzymać. Nie było mowy o tym, że przodem nie można hamować. na kursie hamowanie awaryjne ćwiczyłem głównie przodem, a tyłem żeby ustabilizować moto

Re: Egzamin - hamowanie awaryjne

Hamowanie awaryjne było już wcześniej niż w lipcu (przynajmniej w Lublinie- zdawałem w maju 2004) Instruktor powiedział nam wcześniej że zatrzymanie moto ze zgaśnięciem silnika nie jest zabronione Zresztą sam powiedzaił że to my jako zdający musimy ocenić czy nawet bo wydaniu jego decyzji o

Re: hamowanie awaryjne i podpuchy

A na czym polega hamowanie awaryjne, że co najpierw sprzęgło, poźniej hamulec, czy jak?

Ankieta: Ile mieliście awaryjnych hamowań?

W czasie ostatnich 3 miesięcy? Awaryjnych - czyli hamulec w podłogę. Najlepiej jakby odpowiedzi były podawane w temacie. Ja nie miałem w tym czasie ani jednego. Pytam, bo wynikła na ten temat różnica zdań pomiędzy mną a pewną przekupką, która twierdzi, że przeciętny kierowca codziennie ma

Awaryjne hamowanie na autostradzie

, a ten nagle... wjechal na moj pas i sie spokojnie zatrzymal. Wiec w ulamku sekundy moja droga hamowania musiala sie skrocic o jakas polowe. Dalem rade, ale gdybym w niego uderzyl to czyja wina by byla. Pewnie moja!

Re: Hamowanie awaryjne - a śnieg.

Gość portalu: Just napisał(a): > Matko,jak sie hamuje awaryjnie?? ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Miałem napisać, że wystawiasz nogę za drzwi i palisz podeszwy,ale nie będę tak żartował:-)

Re: Hamowanie awaryjne - a śnieg.

Podobno hamowanie awaryjne jest obowiązkowe (mnie przy omówieniu egzmainator powiedział, że bez tego egzmain jest nieważny). Przy złych warunkach pogodowych odbywa się przy mniejszej prędkości.

Re: hamowanie awaryjne

, że katowanie moto na ósemkach i slalomach to bariera, której z racji obowiązku na egzaminie instruktorzy nie chcą przekraczać. Hamowanie awaryjne? - a brońcie bogowie, i moto i kursant glebną, ruszanie pod górkę? - a skąd, silnik zgaśnie i może znowu utrata równowagi, jazda po mieście? - zapomnij

hamowanie awaryjne i podpuchy

Witam, jak wygląd to hamowanie awaryjne na egzaminie, egzaminator krzycyz stój? oraz czy dają podpuchy np. proszę skręcić w lewo a tam zakaz Jestem wdzieczna za kazda pomoc 21 lutego zdaje na Powstancow a w pracy juz czeka na mnie samochód :-(

Odlewnicza i hamowanie awaryjne

Mam takie pytanko: gdzie najczęsciej "ćwiczą" hamowanie awaryjne egzaminatorzy z Odlewniczej? Na jakchś mniejszych, osiedlowych uliczkach czy tam gdzie się zupełnie by człowiek nie spodziewał? Jak to było u Was? A może czasami rezygnują z tego manewru??? Czy jest ktoś kto nie miał

Re: Hamowanie awaryjne

Myślę, że ten pogląd ma korzenie w dawnych czasach, gdy nie było jeszcze ABS, ASR, itp., itd (do których zresztą osobiście nie mam zaufania i których unikam, ale może to tylko konserwatyzm...). Przy hamowaniu awaryjnym z dużej prędkości, zwłaszcza gdy ma się hamulce ze wspomaganiem łatwo może

Re: hamowanie awaryjne i podpuchy

U mnie znowu jakis pieszy wyskoczył na ulice, biegł na autobus, i tez to chyba potraktował egzaminator jako hamowanie awaryjne.

Re: Hamowanie awaryjne

> Hamowanie awaryjne - wciskamy jednocześnie sprzęgło i hamulec do dechy. > > Tak uczą na kursach i tak też na ogół opisują to podręczniki kierowców. Przeczytaj i jeżeli zrozumiesz co napisane jest w punkcie 7. to napisz sprostowanie. www.word.wroc.pl/egzaminy_info.asp Punkt 7 Osoba

Re: Co w ramach obiadu do pociągu?

W dwójce pendo mało kto zamawia pod nos, w jedynce wszyscy jedzą mniej więcej w tym samym czasie , więc jeśli coś waniajet, to wszystkim równo. Czepiasz się tego awaryjnego hamowania jak pijany płota, dodaj jeszcze trąbę powietrzną - jak uniesie wagon w górę, to dopiero będzie wszystko uświnione ;-)

Re: Co w ramach obiadu do pociągu?

Jak pociąg będzie hamował awaryjnie, to nitka spaghetti na nosie wspolpasazera będzie najmniejszym z problemów... Wielka pani się odezwała :/ -- "Nie pogardzaj drugim człowiekiem, dopóki nie poznasz jego historii. A gdy tylko poznasz, to bądź sobą i spluń"

Re: hamowanie = awaryjne?

&#62Na polskich drogach kierowcy mogą nie zrozumieć znaczenia awaryjnych w połączeniu ze swiatlami stopu. Mało jeździsz po drogach. Włączanie awaryjnych przy hamowaniu na drogach w Polsce jest stosowany przez myślacych kierowców od czasu jak ... pojawiły się światła awaryjne w samochodach

nie bedzie hamowania awaryjnego...!

To dopiero poczatek, nie bedzie zadnego hamowania awaryjnego! Cała nieuczciwa psychiatria sądowa zostanie w rok wyczyszczona z przestepcow. Dosc! dorabiania kwitow na wojsko, utrudniania sledztw i procesow sadowych, dorabiania lewych rent, dorabiania niepoczytalnosci spadkodawcom, dorabiania

Re: Odlewnicza i hamowanie awaryjne

Ja nie miałam hamowania awaryjnego, zapewne dlatego, że padał deszcz. Egzaminator nawet nie wspomniał o tym...

Re: Egzamin - hamowanie awaryjne

awaryjnym w samochodzie), a tu niespodzianka - powtorka manewru. Jesli tylko mozesz, przecwicz hamowanie na modelu moto uzywanym do egzaminu. Ja jezdzilem na Suzuki GN-ce, a egzamin zdawalem na Yamasze SR-ce. Zupelnie inne hamulce. Na Suzuki nigdy nie zablokowalem przodu i nigdy sie nie wywalilem. Na

Re: hamowanie = awaryjne?

włącza się jeszcze w trakcie hamowania i samo gaśnie kilka sekund po zatrzymaniu samochodu (jesli nadal trzeba stac, to wtedy juz "recznie" trzeba właczyc awaryjne). -- Dla Francuzów, samochód to Ona

dymem po oczach i bezodstepowe lemingi,

-osoba-nie-zyje-kilkanascie-jest-rannych-6296193644808321a Nikt nie potrafi przewidywac i jechac rozumnie. Jeden siedzi na kufrze drugiego. W sytuacji hamowania awaryjnego sa wszyscy BEZRADNI jak te spadajace z urwiska lemingi. Kiedy te zakute lby wreszcie zaczna cos kumac...

Re: Hamowanie awaryjne

Słuchajcie - przecież nagłe, awaryjne hamowanie stosujemy w takich sytuacjach, w których ewentualne zgaśnięcie silnika (spowodowane brakiem redukcji biegów) jest najmniej istotnym problemem... Wątpię szczerze, czy nawet mając sekwencyjną, sportową przekłądnie, bawiłbym się w redukcję. Raczej bym

Re: hamowanie = awaryjne?

W Hiszpanii to samo, przepisy nakazuja w przypadku hamowania awaryjnego wlaczenie swiatel awaryjnych, rowniez zawsze tak robie np. kiedy dojezdzam jako ostatni do korku na autostradzie..... Pamietam jak kiedys kilka dni po zrobieniu prawka prawie przywalilem z 120 km/h w stojace w korku auto

Re: hamowanie = awaryjne?

Ci co niemaja w komplecie w samochodzie z hamulcami musza stosowac,obecne przepisy drogowe nakazuja podczas awaryjnego hamowania na autostradzie i zatrzymania uzycia swiatel awaryjnych,oczywiscie w celu ostrzezenia z tylu jadacych ze towarzystwo stoi a nie jedzie i nie oberwac autem jadacym 200

Re: Hamowanie awaryjne - a śnieg.

ja miałam hamowanie awaryjne może nie podczas ulewy, ale siąpiło nieco i mokro było, może nie przy jakiejś zawrotnej prędkości ale było to zależy od decyzji egzaminatora , czy będzie bezpiecznie przeprowadzić taki manewr (żeby np. nie wpaść w poślizg)

Re: Egzamin - hamowanie awaryjne

uwazajac, zeby sie nie przewrocic. 3. Silnik moze zgasnac. 4. Nie wciskac na poczatku sprzegla bo moze to zostac uzanane za hamowanie zwykle a nie awaryjne. Albo wlaczac je na koncu albo wcale (wtedy zgasnie).

Re: Hamowanie awaryjne jak to wyglada????

jeszcze będziesz miał okazję hamować awaryjnie - ja przez pierwszą połowę godz. jeździłam po mieści, na ok 20-stej zaczęłam również manewry, hamowanie awaryjne też się pojawiło;-) pzdr

Re: Hamowanie awaryjne jak to wyglada????

ale chcyba nie kazdy egzaminator lubi hamowanie awaryjne, bo moj tylko pytal czy wiem co to jest :-) jak uslyszal, ze wiem, to obylo sie bez hamowania awaryjnego :-)

Re: Hamowanie awaryjne

logis_on_line napisał: > > Hamowanie awaryjne - wciskamy jednocześnie sprzęgło i hamulec do dechy. > > > > Tak uczą na kursach i tak też na ogół opisują to podręczniki kierowców. > > Przeczytaj i jeżeli zrozumiesz co napisane jest w punkcie 7. to napisz >

ZOBACZ TEŻ WIDEO